Zeetransport

Zeetransport

Wereldwijde expeditie-oplossingen

Met ‘de beste oplossing’ wordt bedoeld dat we u niet alleen de meest economische of snelste intermodaal transportmogelijkheden bieden, maar dat we uw complete supply chain of logistieke keten optimaliseren. Onze opdrachtgever is specialist op gebied van logistieke dienstverlening, nationaal en internationaal vervoer en wereldwijde expeditie. En dat ook naast de expeditie oplossingen.

Of het nu een transport betreft via land, zee of lucht, transportbedrijven bieden u de meest optimale manier voor het wereldwijde vervoer van u goederen. Zij bieden u de meest efficiënte en deskundige manier om uw wereldwijde goederenvervoer op het juiste adres af te laten leveren. ze kijken er dan ook naar uit om de resultaten van deze expeditie mee te nemen in de zoektocht naar wereldwijde oplossingen.

Chartering

Chartering speelt op die visie in, maar vraagt meer verandering van het gangbare denken over hoe organisaties kunnen veranderen. Van teams wordt vaak verwacht dat zij in korte tijd presteren, waardoor het verleidelijk wordt om metéén in een veranderopdracht te duiken.’ Chartering is daarentegen vooral rust pakken. Daar ligt ook de grote uitdaging van chartering: er is vaak geen ruimte om de tijd te nemen.

Chartering autorisatiegemachtigden, entiteiten die wettelijk charters mag uitgeven, verschillen van staat tot staat, net als de instanties die wettelijk gerechtigd een aanvraag tot en opereren onder dergelijke chartervluchten. Bij natte lading bevrachting (tanker chartering) gaat het om ladingen zoals: ruwe aardolie, geraffineerde aardolieproducten, zoals (zware) stookolie, gasolie, benzine en smeerolie, parceltanker chartering voor producten zoals: vloeibare (anorganische en organische) chemische producten in bulk, eetbare oliën, gastanker chartering, etc.

NVOCC-diensten

Vanuit met name de wegvervoerders zijn de Logistieke Dienst Verleners in opkomst, die naast het uitvoeren van het fysieke transport zich meer gaan toeleggen op de organisatie ervan en het aanbieden van extra diensten. In de Rotterdamse haven opereren onder de duizenden partijen enkele honderden expediteurs die van oudsher het transport van goederen organiseren voor de verlader. Daarin verzorgt de expediteur niet meer alleen de organisatie van het transport, maar kan hij met zijn kennis en informatie meer diensten aan de klant bieden en zo een strategisch voordeel behalen. In het internationale goederenverkeer gaat het vervoer van de verzender naar de ontvanger gepaard met veel documenten, tot soms wel tweehonderd per container. Om de administratieve afhandeling van het transport efficiënter en effectiever te laten verlopen wordt meer en meer gebruikgemaakt van informatie- en communicatietechnologie.

In deze gevallen wordt de expediteur beloond door de marge die hij maakt op hetgeen hij de vervoerder voor het containertransport betaalt en de prijs die hij van de afzender of geadresseerde ontvangt. In plaats daarvan nemen ze de “wholesale” -methode en leveren ze de goederen in batches aan op vervoerders of vervoerders volgens de wijze van transport en de richtingen en geven ze vervolgens vrachtbrieven af. Omdat deze praktijk duidelijke kenmerken van brokers heeft, worden ze NVOCC’s van het broker-type genoemd. Vracht en Verzekering Betaald tot houdt in dat de verkoper de goederen levert aan de vervoerder of een andere persoon aangewezen door de koper op een overeengekomen plaats en dat de verkoper een vervoersovereenkomst moet afsluiten en de kosten van het transport betalen dat nodig is om de goederen naar de overeengekomen plaats van bestemming te brengen.

FCL-verschepingen

Uw verschepingen van project ladingen kunnen in containers (FCL/LCL), worden geladen, wegtransporten en luchtvrachten. Buiten het verschepen van FCL containers wereldwijd. Het vervoeren van uw lading dan niet als LCL maar als FCL ( Full Container Load ), zodat u toch goedkoper uit bent. Voor het verschepen van een grote lading waarmee u een gehele container kunt vullen kunt u het best gebruik maken van FCL lading – Full container load.

Als uw volle container FCL zendingen (Full Container Load) Het verzorgen van wereldwijde door-to-door verschepingen inclusief de douanedocumenten is een zeer betrouwbare dienst. bedrijven verzorgen zowel LCL (Less than Container Loads) als FCL (Full Container Loads) verschepingen. Dit komt omdat de kosten voor het vervoer van de goederen zelf slechts een klein deel van de totaalprijs is. Bij de FCL voorwaarden zijn de grootste kostenposten namelijk het afhalen, overslaan en het bezorgen van de goederen.

LCL-verschepingen

Groupage zeevracht, ook wel LCL Lading – Less than container load genoemd is ideaal voor deelzendingen wanneer uw goederen niet een gehele container beslaan. LCL wordt meestal gebruikt voor het vervoer van stukgoederen en is geschikt voor ‘kleinere’ verzendingen. Met deze diensten worden meer dan 5.500 containers per dag verzonden naar havens over de hele wereld.

LCL staat voor Less Container Load. Deel ladingen worden ook wel LCL (Less Than Container Load) genoemd. Voor kleinere zendingen kunnen we u groupagevervoer – ofwel LCL-verscheping – aanbieden. Een grouppage (LCL – Less Container Load) diensten vanuit de hoofdhavens.